A víztől nem csak egészségesek, de szebbek is leszünk

A víz olyannyira lételeme a Föld minden egyes élőlényének, hogy az ember például csupán pár napig bírja ki nélküle. Az erősebb szervezetű emberek is egy hét után halállal végződő kiszáradás áldozataivá válnának ivóvíz nélkül. A víz azonban nem csak csillapítja szomjunkat, hanem tisztítja a bőrt, méregteleníti és hidratálja a szervezetet, jó hatással van a mentális funkcióinkra és még szépít is.

A víz jótékony hatásai

A víznek rengeteg olyan jótékony hatása van, aminek nem is vagyunk tudatában és emiatt egyből gyógyszeres készítményekhez nyúlunk egy pohár víz helyett. Mivel a szervezet nem képes elraktározni a vizet, ezért folyamatos pótlásra van szükség, hogy elkerüljük a kiszáradást és számos más probléma megjelenését. Ezért nem csak akkor kell inni, amikor szomjasnak érezzük magunkat, hanem rendszeresen, hogy meglegyen a napi szükséges folyadékbevitel.

Napi másfél liter folyadék elfogyasztása ajánlott, azonban ezt nem feltétlenül csak víz formájában kell bevinni a szervezetbe. Fontos, hogy olyan ételeket együnk amellett, hogy sokfajta folyadékot is iszunk – víz, gyümölcselevek, tea – amelyek folyadékban gazdagok, mint a főzelékek, zöldségek vagy gyümölcsök.

Nem szabad alábecsülnünk a víz gyógyító erejét, hiszen segítségével megelőzhető és kezelhető a fejfájás, a koncentrációs zavarok, a fáradékonyság, a rossz közérzet és hangulat. Ezen kívül szabályozza a vérnyomást és a testhőt, segít levinni a lázat, csillapítja az asztmát és az ízületi fájdalmakat, megelőzi a gyomorfekély, a vesekő és a székrekedés kialakulását. Tisztán tartja a bőrt, energiával tölt fel, fiatalít és szépít.

Ha nem kerül megfelelő mennyiségű víz a szervezetbe …

Testünk jelzi, ha nem kerül elég folyadék a szervezetbe, azonban nem mindenki tulajdonít ennek kellő mennyiségű figyelmet.  A kiszáradas legfőbb tünetei a kiszáradt száj, nyelv és torok, karikás szemek, hideg végtagok, sápadtság és csökkent mennyiségű vizelet.

Amikor már egy-két pohár víz sem oltja a szomjat, az már a vízhiány egyik tipikus jele. Ilyenkor ajánlott nagyjából nyolc deciliter folyadékot lassan kortyolva meginni. Ha súlyosabb a helyzet és nagyjából 1,5 liter a hiány, akkor koncentrációs zavarok és fáradtság érzet léphet fel. Ennél nagyobb vízhiány esetén hőemelkedés, vagy akár súlyos láz, testtömegvesztés, kiszáradt bőr vagy alvászavar is előfordulhat.

Becsüljük meg a víz hatását és figyeljünk oda a kellő mennyiség elfogyasztására.