A fodrászat művészete


Tartalomjegyzék

Add a header to begin generating the table of contents

A fodrász szakma gyökerei visszanyúlnak nagyon régre az ember történetében, hiszen már időszámításunk előtt is gyakorolták. Az embereknek már akkor is fontos volt a hajápolás és a megfelelő kinézet, és ez napjainkra sem változott. Rengetegen választják szakmájuknak a fodrászatot, mivel van rá kereslet.

Mi egy fodrász feladata?

Bár egyszerűnek tűnik, a fodrásznak nem csupán az a feladata, hogy levágja a hajunkat. Ez a szakma ennél sokkal összetettebb és sokoldalú készségekkel rendelkező személyiséget kíván. A hajvágás mellett a fodrásznak értenie kell mindenféle hajformálási technikához, ismernie kell a haj divattörténetét és a jelenlegi trendeket. Megfelelő esztétikai érzékkel és kreativitással kell rendelkeznie, ugyanakkor kémiai és biológiai ismeretei is kell, hogy legyenek. Ismernie kell a különböző hajápolási szerek összetevőjét, a különböző haj- és bőrtípusokat. Be kell tartania a higiéniai és környezetvédelmi szabályokat, valamint kérésre tanácsokkal kell ellátnia klienseit. Határozottnak és magabiztosnak kell lennie és együtt kell működnie a kliensekkel, akiknek egyrészt teljesítenie kell a kívánságait, másrészt viszont őszintén meg kell mondania nekik, hogy mi áll jól és mi nem. Tudnia kell milyen arcformához milyen frizura és hajszín illik.

Fodrász készségek

A fodrász képzésen elsajátított elméleti és gyakorlati tudás mellett a jó fodrásznak jó üzleti érzékkel kell rendelkeznie, nagyon jól kell kommunikálnia és ki kell alakítania, sőt meg kell tartania visszajáró kliensi körét. Türelmesnek, ügyesnek, szaporának és barátságosnak kell lennie, hiszen az emberek rájuk bízzák magukat. Eszközeit tisztán és rendszerezetten kell tartania a hatékony munkavégzés érdekében. Tökéletes kézügyességgel, valamint állóképességgel kell rendelkeznie, hiszen a munkát állva kell végezni és ez napi több órát is kitesz.

A fodrászat nem csupán egy munka vagy szolgáltalás, hanem kreativitás és művészet is. Nem is lehet monotonnak mondani; bár mindig ugyanazt a munkát kell elvégezni, azonban minden kliens, minden haj más, egy-egy újabb kihívás. Nem árt az innovatív és rugalmas gondolkodás, hiszen folyamatosan születnek új trendek, technikák, termékek és eszközök, melyekkel naprakészen kell lenni és lépést kell tartani a fejlődéssel ezen a téren is.